Sovereign έγραψε:
Στην περίπτωση της κατάθεσης μετρητών η αξία τους γίνεται μετρήσιμο μέγεθος για την τράπεζα κατά το κλείσιμο του ταμείου. Πολύ σχηματικά, κατά τις πέντε το απόγευμα, η Διεύθυνση Λογιστικού θα πει στα μεγάλα κεφάλια «μάγκες τόσες καταθέσεις έχουμε αυτήν τη στιγμή». Τότε μόνο μπορεί η τράπεζα να διαχειριστεί (εκμεταλλευτεί) τα ποσά αυτά.
Αν και off topic, να πω ότι αυτό θα ίσχυε μόνο στην περίπτωση που τα λεφτά από τις καταθέσεις έμπαιναν σε διαφορετικό συρτάρι. Από τη στιγμή όμως που μπαίνουν σε κοινό συρτάρι και δουλεύονται άμεσα τότε ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΣ. Το ίδιο και οι τραπεζικές επιταγές. Την ίδια μέρα συμψηφίζονται με άλλες υποχρεώσεις της τράπεζας προς τρίτους μέσω της Τράπεζας της Ελλάδος. Όλα αυτά γίνονται μέσα λίγα λεπτά με τα σημερινά συστήματα.
Επίσης αν πληρώσεις σε ταμείο κάρτα ή λογαριασμό έχει αξία αυθημερόν και όχι την επόμενη. Γενικά ας διπλοτσεκάρουμε τι λέμε για να μην παραπληροφορούμε τον κόσμο κι εμείς όπως κάνουν συνήθως και οι τραπεζίτες.
Και στην τελική το θέμα εδώ δεν είναι οι γενικοί κανόνες (αν και καλό είναι να μαθαίνουμε τι ισχύει και τα δικαιώματά μας) αλλά η συγκεκριμένη πρακτική της FBB που έβαλε χρεωστικούς τόκους τη στιγμή που άλλα είχε συμφωνήσει!!!!!!!
Και για να μη ξεφεύγουμε και πλατιάζουμε αδίκως όποιος συμφωνεί με αυτό που έκανε η τράπεζα παρά τη διαφορετική συμφωνία της με τον πελάτη να μας πει αν θα την εμπιστευόταν και γιατί και αν θα δικαιολογούσε να του κάνουν το ίδιο υπό τις ίδιες συνθήκες. Δεν αντέχω να διαβάσω άλλα άσχετα δικηγορίστικα κείμενα!
Εδώ να προσθέσω ότι επειδή ακούστηκε κάτι για κυρώσεις στην υπάλληλο λυπάμαι αλλά δε θα συμφωνήσω να γίνει κάτι τέτοιο αν πρόκειται για τυχαίο λάθος ΕΙΔΙΚΑ τη σημερινή εποχή με την τεράστια ανεργία και τις απίστευτες πιέσεις για επίτευξη στόχων από τους υψηλά ιστάμενους προς τους απλούς τραπεζοϋπαλλήλους.
Για εμένα τα ενδεχόμενα είναι δυο:
1) Η υπάλληλος το έκανε γιατί αυτό είναι πρακτική της συγκεκριμένης τράπεζας ή καταστήματος προς τους ανυποψίαστους καταθέτες.
2) Η υπάλληλος το έκανε γιατί ξέχασε μέσα στη φούρια της να πει στον ταμία για το valeur της επιταγής (λάθος και του ταμία βεβαίως βεβαίως).
Αν ισχύει το πρώτο τότε πρέπει να την "πληρώσει" μέσω διαμαρτυριών του πελάτη το κατάστημα και δη ο διευθυντής / προϊστάμενος για να κατανοήσουν ότι ο πελάτης δεν είναι στόκος. Υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές...
Αν ισχύει το δεύτερο (και είναι τυχαίο και όχι επαναλαμβανόμενο) προτιμότερο να δώσει η κοπέλα τα 22€ (+5€ χαμένων τόκων) από την τσέπη της για τη σοβαρή της αβλεψία παρά να χάσει τη δουλειά της. Κάποια λάθη πληρώνονται!
Ξέρετε τη σημερινή εποχή το εύκολο θύμα είναι ο υπάλληλος... Ξεχνάμε όμως ότι τα 22+5€ τα κονόμησε η τράπεζα και όχι η κοπέλα που μπορεί να ζει με 800€ μισθό...
Λοιπόν ελπίζω στο εξής να διαβάζουμε on topic σχόλια και όχι τι θα συνέβαινε αν γινόταν το ένα ή το άλλο ή πόσο είναι το valeur σύμφωνα με το τάδε ή το δείνα κείμενο. Έχουμε μια χειροπιαστή περίπτωση και αυτή συζητάμε θέλω να πιστεύω!!!