maria (mb361) wrote:
Με 3 μηνα πρακτικα παιρνεις βασικη συνταξη στα 70...(Αντε να μαζεψεις την ελαχιστη υπηρεσια των 13 χρονων)
Μαλλον αναφερεσαι στα ΕCDIS (Electronic Chart Display Systems) ηλεκτρονικούς χαρτες στους οποιους ενσωματώνονται και τα σηματα του gps και των υπολοιπων οργανων Ναυσιπλοΐας. Χρειαζεται μυαλο και μην υπεραπλουστεύεις τις καταστασεις. Γιατι δεν αναφερεσαι π.χ. στο τι ζορι και κινδυνους τραβάει ενας Υποπλοίαρχος υπεύθυνος καθαρισμου ενός gearless bulk carrier 70 k gross με 7-8 αμπαρια υψους > 20 μετρων ? Σκεψου τι ξενυχτι εχει (αλοτε με ζεστη, αλλοτε με κρυο) για να καθαρισει εν πλω σε περιορισμενο χρονο ενα τετοιο πλοιο και από καρβουνο χυμα που εκφορτωσε, να είναι ικανος να φορτωσει σιτηρά. Και μετα την χαμαλικα του καθαρισμου, να πρεπει να κανει μελετη ευσταθειας σιτηρων. Αναλογες καταστασεις εχουν και οι υπολοιποι τυποι πλοιων (ας μην επεκταθώ).
Από τις συναναστροφες μου, οι Ελληνιδες γυναικες ναυτικων είναι ηρωιδες με ρολο μανας & πατερα ταυτόχρονα. Ο μοναδικος φορεας - προς τιμη του- που εχει αναλαβει ενεργο ρολο για την ψυχολογικη τους υποστηριξη είναι το ΕΛΟΕΝ. (το μοναδικο ανεξαρτητο Ταμειο αλληλοβοηθειας Ναυτικων που δεν εχει φαλιρισει, γιατι το διαχειρίζονται και συνεισφερουν σε αυτο Εφοπλιστες & Ναυτικοι μαζι).
Σε αυτό που κανεις σας δεν αναφερθηκε είναι στο ποσα χρειαζεται προσωπικα να δαπανησει ενας αξιωματκος για την σωστη του εκπαιδευση. Ενημερωτικα, ενα μονοημερο σεμιναριο σε νηογνωμονα στοιχιζει 500-600 ευρω. Και φυσικα, μην περιμενεις να τα πληρωσουν όλα ετούτα οι Ελληνικες Εταιρειες (εκτος ελαχιστων μετρημενων στα δακτθλα του ενος χεριου). Μην μου πεις ότι στο ΚΕΣΕΝ είναι όλα τζαμπα, γιατι θα σου απαντησω ότι το επιπεδο της Δημοσιας Ναυτικης Εκπαιδευσης είναι πολύ χαμηλο. Θα πρεπει οποιος σεβεται τον εαυτο του να βαλει βαθια το χερι στη τσεπη του.
Και το τελευταιο και καλυτερο: Με την αποκτηση του Διπλώματος Α - εάν εχεις και μονο τις γνωσεις - δινεις μια μουτζα και μπαρκαρεις σε Ευρωπαικη Εταιρεια με ΑΠΟΛΥΤΑ καλυτερες συνθήκες και απολαβες.
Καταρχήν δεν έγραψα πως η δουλειά του ναυτικού είναι εύκολη κ πως δεν χρειάζεται μυαλό.
Κάθε άλλο.
Είναι όμως σήμερα, πολύ πιο εύκολη από την εποχή του πατέρα μου, που πρωτομπάρκαρε αρχές του '60 με απλό ναυτικό φυλλάδιο χωρίς ουδεμία προϋπηρεσία κ εκπαίδευση.
Τότε που επικοινωνούσαν με τις οικογένειες τους με γράμματα κ (πανάκριβα) τηλεγραφήματα.
Ο πάτερας μου ήταν απλός ναύτης κ έκανε όλες τις αγγαρείες κ φυσικά έπαιρνε λιγότερα χρήματα.
Τώρα, ένας υποπλοίαρχος δεν θα κάτσει να κάνει βαριές δουλειές.
Για αυτά υπάρχουν οι αλλοδαποί ναύτες.
Δεν θέλω να γράψω αλλα, άλλωστε μου τα λέει συχνά ο μπατζανάκης μου που είναι υποπλοίαρχος σε ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία.
Ταξιδεύει 6 μήνες κ κάθεται τους υπόλοιπους.
Παίρνει γύρω στα 6 χιλ καθαρά.
Στο πλοίο τα έχει όλα τζάμπα.
Μιλάμε συχνά στο viber.
Στη γυναίκα του μιλάει σχεδόν κάθε μέρα, όταν βρει δίκτυο κ για πολλή ώρα.
Σε ποια άλλη δουλειά παίρνεις τέτοια λεφτά κ να στα παρέχουν όλα δωρεάν;
Όσο για τα 500-600 ευρώ που αν θέλουν μπορούν να δώσουν για σεμινάρια... σε κάθε επαγγελματία χρειάζονται εφόδια, υλικά... εργαλεία της δουλειάς..
Κ εγώ , κάθε τόσο δίνω λεφτά για να αγορασω βιβλία πχ..
Με βοηθούν στη δουλειά μου.
Κ δεν είναι δωρεαν.
Τι να κάνουμε;