CV wrote:
Athens,
Ειμαι σιγουρος οτι εχεις βοηθησει πολλους νεους ανθρωπους και αυτο απο μονο του εμπνεει εκτιμηση και σεβασμο.
Εκει που διαφωνησα ειναι που παρουσιαζες το επαγγελμα λες και ειναι η μοναδικη σανιδα σωτηριας. Ε, στη γενικη περιπτωση, απλα δεν ειναι.
Γνωριζα παντως και νεους που ειχαν δυνατοτητες και προοπτικες για κατι αλλο, αλλα τραβηχτηκαν απο τα μετρητα που προσεφερε τοτε η ναυτιλια. Γι 'αυτο και εγραψα:
Είχα κι εγώ αρκετούς φίλους που πήγαν στο ΕΝ, για τα λεφτά και τη σίγουρη δουλειά. Όταν εγώ έβγαζα κάτω από χίλια (σε σημερινά λεφτά) αυτοί έπαιρναν 2 και 3 χιλιάρικα. Φαστ φόργουορντ μερικές δεκαετίες, οι πιο πολλοί έχουν παρατήσει το επάγγελμα και από όλους τους καπετάνιους που ξέρω (και ξέρω αρκετούς), εγώ βγάζω περισσότερα...
Κατα πρωτον, δεν ειναι σανιδα σωτηριας, τουλαχιστον για ολους.
Εχω σπρωξει νεους προς αυτη την κατευθυνση αλλα οχι ετσι χυμα χωρις να ανιχνευω το αν τους κανει η οχι.
Συνηθως δεν πεφτω εξω και κατα περιπτωση τους αποτρεπω να ασχοληθουν με το επαγγελμα, αν δω οτι δεν εχουν τις προδιαγραφες που εγω εχω στο μυαλο μου με βαση την εμπειρια μου.
Εν ολιγεις αν βλεπω καποιον νεο και βλεπω οτι δεν εχει την στοφα του καραβοσκυλου, του λεω ευθεως αστο δεν κανεις.
Θα πας και θα ζοριστεις αρκετα και στο τελος θα τα παρατησεις.
Αποτελεσμα? θα εισαι 25 χρονων και θα ψαχνεις να αρχισεις την ζωη σου απο το μηδεν.
Πεντε χρονια δηλαδη χαμενα....
Συνεπως εγω μιλαω για ατομα που η θαλασσα τους κανει σαν επαγγελμα ανεξαρτητα απο τις δυσκολιες που εχει.
Για αυτα τα ατομα ναι ειναι σανιδα σωτηριας.
Και οταν μιλαμε για αυτα τα ατομα, εσυ και εγω αποκλειεται να βγαζουμε οχι περισσοτερα αλλα τα μισα απο οσα βγαζει ενας πλοιαρχος.
Το ζητουμενο ομως δεν ειναι το ποσα βγαζεις αλλα τι τα κανεις.
Μπορει εγω να βγαζω πχ 15.000 το χρονο και ενας πλοιαρχος να τα βγαζει σε ενα μηνα.
Εγω να αποταμιευω ενα μικρο ποσο (πχ 2000) ο πλοιαρχος να μην αφηνει λεπι και να ερχεται πισω με 2-3.000 ισα ισα για να την βγαλει στην ελλαδα ενα μηνα και παμε παλι απο την αρχη.
Δηλαδη δουλευει και τα λεφτα φευγουν και δεν εχει κανει σχεδον τιποτα.
Οποτε ενα κομματι συζητησης που κανω, δεν ειναι αν βγαζεις λεφτα, λεφτα βγαζεις και με το τσουβαλι.
Το θεμα ειναι τι τα κανεις και αν εχεις το μυαλο να επενδυεις σωστα.
Ενας νεος 23 χρονων σαν ανθυποπλοιαρχος, μπορει στα 30 του να εχει φτιαξει ενα οικονομικο περιβαλλον αρκετα καλο που αλλοι στα 30 τους δεν το εχουν ουτε για πλακα.
Και μιλαω για δικο τους σπιτι και πεντε αλλα πραγματα που επιθυμουν. (πχ αυτοκινητο κλπ)
Τελος το θεμα 'τα παραταω" ειναι μια αλλη ενδιαφερον συζητηση.
Εγω προτρεπω τους νεους να τα παρατησουν, εχοντας ομως φτιαξει καποιες προυποθεσεις ανετης ζωης.
Ειτε να εχουν φτιαξει κατι να κανουν στη στερια, ειτε να εχουν κανει ενα μεταπτυχιακο ετσι ωστε να εργαστουν σε παραναυτιλιακες εργασιες, κατι τελως παντων με καλο μελλον.
Ποτε δεν ειπα οτι γενικα και αοριστα το ναυτικο επαγγελμα ειναι το επαγγελμα που ο καθε νεος μπορει να δουλεψει.
Ειναι ξεκαθαρο οτι δεν ειναι για ολους - δεν αντεχουν ολοι.
Οσοι ομως αντεχουν και το παλευουν με καλους ορους, τοτε πραγματι ειναι μια σανιδα σωτηριας.