Σάββατο , 1 Οκτωβρίου 2022
...............Για να αντιληφθούμε όμως καλύτερα το μέγεθος της ζημίας αυτής της συναλλαγής για το Ταμείο των Μηχανικών, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι με βάση τα
splits και τα reverse splits που έχουν ακολουθήσει τις μετοχές της τράπεζας, το τίμημα μιας μετοχής ανερχόταν στο ποσό των 789 ευρώ,
με την τρέχουσα τιμή της μετοχής να βρίσκεται στα 0,20 ευρώ.
Δηλαδή μια πτώση της τάξης του -99,99%
Μετά την αύξηση κεφαλαίου της Attica Bank, που πραγματοποιήθηκε το 2015 και την εισαγωγή των νέων μετοχών στο Χρηματιστήριο Αθηνών
τον Ιανουάριο του 2016, το ΤΣΜΕΔΕ έφτασε να κατέχει το 56,25% της τράπεζας.
Το Ταμείο των Μηχανικών, που μέχρι σήμερα έχει απολέσει πάνω από 800 εκατ. ευρώ από τη συμμετοχή του στη μετοχική βάση της
Attica Bank, κατέληξε τον Μάιο του 2018, μετά την τελευταία Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου συνολικού ύψους 88,9 εκατ. ευρώ, να κατέχει μόλις το 11,77% του συνόλου των κοινών μετοχών της Τράπεζας. Και αυτό διότι ο
ΕΦΚΑ κάλυψε τα 70 εκατ. ευρώ της αύξησης και κατείχε πλέον το 64% της τραπέζης.
Ακολούθησε υπουργική απόφαση με βάση την οποία μεταβιβάστηκαν 95.606.341 κοινές μετοχές της Τράπεζας, από το χαρτοφυλάκιο του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), στο χαρτοφυλάκιο του ΤΜΕΔΕ. Με αυτήν τη μεταβίβαση, το ΤΜΕΔΕ αύξησε το ποσοστό του στην Τράπεζα Αττικής και έφτασε στο 32,5%, από το 11,77% που κατείχε μετά από την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που προηγήθηκε.
Πανηγύριζε και πάλι η διοίκηση των μηχανικών για την
«υλοποίηση της απόφασης της Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ. Έφης Αχτσιόγλου, για τη μεταφορά σημαντικού ποσοστού μετοχών της Attica Bank από τον Ε.Φ.Κ.Α. στο Τ.Μ.Ε.Δ.Ε., καθώς αποδεικνύει τη βούληση της Πολιτείας να ανταποκριθεί στις δεσμεύσεις της και να ολοκληρώσει σταδιακά τη μεταφορά περιουσίας που αναλογεί στο Τ.Μ.Ε.Δ.Ε., σύμφωνα με τον ιδρυτικό του νόμο και την εγκεκριμένη οικονομική μελέτη βιωσιμότητάς του».
............Είναι προφανές πως διοίκηση του ΤΜΕΔΕ, είχε λησμονήσει ότι στο παρελθόν η ενασχόληση του ταμείου με τα τραπεζικά, είχε επιφέρει καταστροφικά αποτελέσματα, καθώς οι συσσωρευμένες ζημίες πλησίαζαν και πάλι τότε, τα 800 εκατ. ευρώ. Πέραν βέβαια και της πλήρους αποτυχίας του στρατηγικού χαρακτήρα του εγχειρήματος. Ίσως όμως δικαιολογημένα να πανηγύριζε, γιατί μπροστά της
έγινε μια μεταφορά μετοχών από τον ΕΦΚΑ στο ΤΜΕΔΕ με μια υπουργική απόφαση, στα πλαίσια της «μεταφοράς περιουσίας».
Σήμερα, η μετοχική σύνθεση της Τράπεζας έχει ως ακολούθως:
-Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.) με ποσοστό 46,16%,
-Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.) με ποσοστό 32,50% και
-Ταμείο Αλληλοβοήθειας Προσωπικού Ιονικής - Λαϊκής Τράπεζας και Άλλων Τραπεζών (Τ.Α.Π.Ι.Λ.Τ.-Α.Τ.) σε 2,83%.
Οι υπόλοιποι μικρομέτοχοι κατέχουν αθροιστικά ποσοστό 18,51% των μετοχών της Τράπεζας. Στο ποσοστό των μικρομετόχων, συμπεριλαμβάνονται η ΕΥΔΑΠ και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, καθώς
η κυβέρνηση των Τσίπρα – Καμμένου, είχε υποχρεώσει τόσο την ΕΥΔΑΠ, όσο και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, να συμμετάσχουν σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας.
Πηγή:
Τρ. Αττικής - Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου
www.liberal.gr/oikonomia/tr-attikis-hron...ggelthentos-thanatoy