sorry κιολας αλλα το αρθρο βριθει ανακριβειας το λιγοτερο!!!
Γιατι τοση προπαγανδα υπερ της ιδιωτικης εκπαιδευσης και καταποντισης της δημοσιας?
Αλλα ας επιχειρησω μια απαντηση, τουλαχιστον σε αυτα που ειναι αυτονοητα.
Καράντη Μαρία (cross) έγραψε:
Γρ. Νικολόπουλος
Σπάνια μια οικονομική είδηση που προκαλεί τόσο μεγάλη εντύπωση όσο αυτή προκάλεσε το ρεπορτάζ του Μηνά Τσαμόπουλου στο «Πρώτο Θέμα» της προηγούμενης Κυριακής σχετικά με τη σχολή εμποροπλοιάρχων στη Βάρνα της Βουλγαρίας, όπου σήμερα φοιτούν 420 Έλληνες σπουδαστές.
Είναι εντυπωσιακό, για να μην πούμε εξωφρενικό, και είναι ασφαλώς απαράδεκτο ότι οι Έλληνες που θέλουν να γίνουν καπετάνιοι και μηχανικοί πηγαίνουν στη Βουλγαρία για να σπουδάσουν.
Για πιο λογο ειναι εξωφρενικο?
Για να γινω ο συνηγορος του διαβολου, οι συγκεκριμενοι σπουδαστες προτιμησαν την βαρνα λογω του υψηλου επιπεδου της σχολης η για αλλο λογο?
Επισης αλλη ερωτηση, οι συγκεκριμενοι σπουδαστες, εδωσαν πανελληνιες εξετασεις? Αν ναι, ποσα μορια μαζεψαν?
Μηπως κουλουρι με σουσαμι πανω? και τελικα ειδαν και αποειδαν και τα μαζεψαν και πηγαν βουλγαρια?
Φετος εισηχθησαν πανω απο 1100 ατομα σε σχολες, αυτοι γιατι δεν πηγαν στη βαρνα? Γνωριζω μερικους που οικονομικα θα αντεχαν να πανε, αν πιστευαν οτι θα ειχαν καλυτερο μελλον στη ναυτιλια.
Παρολα αυτα, διαβασαν και στις πανελλαδικες εξετασεις ειχαν ζηλευτες επιδοσεις με βαθμους σε ολα τα μαθηματα, ανω του 15.
Καράντη Μαρία (cross) έγραψε:
[color=#000000
Και είναι απαράδεκτο διότι η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη δύναμη του Εμπορικού Ναυτικού στον κόσμο και διαθέτει τη Σχολή Εμποροπλοιάρχων στον Ασπρόπυργο, η οποία, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, όχι μόνο δεν διαθέτει τις αναγκαίες σύγχρονες τεχνολογίες για την εκπαίδευσή τους, αλλά είναι και εντελώς παρατημένη από το Κράτος.
Καταρχην δεν ειναι μονο ο Ασπρπυργος, ο συντακτης θα πρεπει να κανει μια βολτα ανα την ελλαδα,
θα βρει εκτος απο σχολες παρατημενες, και σχολες κοσμημα,
αναφερομαι σε αυτη της κεφαλονιας, πληρως ανακαινισμενη μετα τους σεισμους, αρτια εξοπλισμενη με προσομοιωτες transas
που αμφιβαλω αν οι σπουδαστες της βαρνας εχουν δει κατι παρομοιο...
Και ειλικρινα διαβαζω αυτες τις ανακριβειες και εκνευριζομαι απο τους λογης λογης δημοσιαγραφισκους,
οταν μαλιστα πριν λιγες μερες πρωην μαθητες μου και σπουδαστες ΑΕΝ πλεον μου εστειλαν φωτογραφιες απο τους προσομειωτες....
i.postimg.cc/Pr9P1gqs/transas-1.jpg
i.postimg.cc/28V1bkr7/transas-2.jpg
i.postimg.cc/mZdcgzfr/transas-3.jpg
Καράντη Μαρία (cross) έγραψε:
[color=#000000
Αντί λοιπόν να έχουμε την καλύτερη Σχολή παγκοσμίως και να έρχονται εδώ να σπουδάσουν οι ξένοι, φεύγουν οι Έλληνες και πηγαίνουν σε ιδιωτική σχολή στη Βουλγαρία όπου πληρώνουν 3.000 ευρώ. Το αντίθετο θα έπρεπε να συμβαίνει. Να πληρώνουν οι ξένοι για να σπουδάζουν εδώ.
Ο συντακτης προφανως αγνοει οτι απο αυτες τις σχολες εχουν αποφοιτησει, ολοι οσοι εχουν εμπλακει στη ναυτιλια απο την πλευρα του ναυτιλομενου, Αρχιπλοιαρχοι και αρχιμηχανικοι, φτασμενα στελεχη που σημερα καθοδηγουν εταιριες πολλων κατ. δολλαριων, αρχισαν την καριερα τους απο αυτες τις "χαλια" σχολες. Βεβαιως δεν εμειναν εκει, εκαναν μεταπτυχιακα, πολλα σεμιναρια και ενα σωρο αλλα πραγματα,
αλλα η ναυτικη παιδεια τους, αποκτηθηκε και γαλουχηθηκε εχει μεσα.
Αυτό είναι ασφαλώς ένα μόνο παράδειγμα που απεικονίζει το χάλι της δωρεάν Παιδείας μας. Διότι πάρα πολλοί Έλληνες που θέλουν να σπουδάσουν κάτι στα σοβαρά, αντί να χάνουν τέσσερα χρόνια στα ελληνικά πανεπιστήμια, πηγαίνουν όπως μπορεί ο καθένας στο Εξωτερικό. Με υποτροφίες, πληρώνοντας, χρησιμοποιώντας τα ειδικά φοιτητικά δάνεια που δίνονται έξω - πάντως φεύγουν όσοι παίρνουν τις σπουδές τους στα σοβαρά.
Πολλοί θα αντιτείνουν ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι πολύ καλά. Έτσι θέλουμε να λέμε, αλλά αυτό δεν ισχύει. Στις διεθνείς λίστες κατάταξης ακόμη και οι εμβληματικές σχολές του Πολυτεχνείου βρίσκονται χαμηλότατα και φυσικά όλες οι άλλες σχολές ακόμη πιο χαμηλά. Μερικές καταφέρνουν να βρεθούν στις 1.000 πρώτες θέσεις παγκοσμίως και αυτό θεωρείται ικανοποιητικό - αν είναι δυνατόν! Ούτε καν στα Αρχαία Ελληνικά και στην Αρχαιολογία δεν είμαστε στις πρώτες θέσεις, κάτι που θα έπρεπε να είναι δεδομένο.
Όταν κάποιοι υποστηρίζουν ότι τα Ελληνικά Πανεπιστήμια είναι καλά, ερμηνεύουν λάθος τις πολύ μεγάλες επιτυχίες, ακόμη και παγκόσμιες πρωτιές ορισμένων Ελλήνων φοιτητών. Κάποιοι συγκεκριμένοι φοιτητές που κοπιάζουν και καταφέρνουν να υπερπηδήσουν όλα τα εμπόδια που τους βάζει το εκπαιδευτικό σύστημα και το κράτος καταφέρνουν να διαπρέψουν. Αυτοί είναι καλοί. Όχι το σύστημα, ούτε το Πανεπιστήμιο. Για να θεωρηθεί καλό ένα Πανεπιστήμιο και ένα εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει το επίπεδο όλων ή τουλάχιστον της μεγάλης πλειοψηφίας των φοιτητών να είναι πολύ υψηλό. Όχι κάποιες εξαιρέσεις. Εδώ, αν κάποιος φοιτητής αποφασίσει να σκιστεί στο διάβασμα και αν καταφέρει μόνος του να ξεπεράσει όλες τις αναποδιές (καταλήψεις, ελλείψεις εργαστηρίων, απεργίες κ.λ.π.), ίσως καταφέρει κάτι. Αλλιώς το σύστημα και το Ελληνικό Πανεπιστήμιο το μόνο που του εξασφαλίζουν είναι τέσσερα χρόνια διακοπές και χαβαλέ.
Και φυσικά μετά από αυτά τα χρόνια των διακοπών και του χαβαλέ τού εξασφαλίζεται και μια θέση στις ουρές των ανέργων. Εντούτοις, και όσοι τελειώνουν τις σχολές, ακόμη και οι αριστούχοι, είναι σε πολλές περιπτώσεις αμόρφωτοι σε σχέση με τις απαιτήσεις της αγοράς. Θα μου πείτε τη δουλειά τη μαθαίνεις στη δουλειά, όχι στο Πανεπιστήμιο. Ασφαλώς. Αλλά το να έχει μάθει ένας απόφοιτος σχολής Μέσων Ενημέρωσης και Δημοσιογραφίας να κάνει μια περίληψη κειμένου και να βγάζει έναν τίτλο που περιγράφει το θέμα είναι στοιχειώδες. Και όμως, αυτό δεν διδάσκεται στις σχολές δημοσιογραφίας. Τι διδάσκεται; Διάφορες θεωρίες.
Το κακό είναι ότι ενώ τα Ελληνικά Κρατικά Πανεπιστήμια δεν κάνουν καθόλου καλή δουλειά, η γνωστή συντεχνία των κρατικιστών δημοσίων υπαλλήλων και πολιτικών δεν επιτρέπει ούτε στα ιδιωτικά ιδρύματα να λειτουργήσουν ομαλά. Τι εννοώ; Οτι αν κάποιος θελήσει να ανοίξει ένα ιδιωτικό ΙΕΚ ή να φτιάξει μια σχολή που να δίνει έναν τίτλο σπουδών (όχι πανεπιστημιακό) θα συναντήσει τόσα εμπόδια που δεν θα τα καταφέρει. Μπορείτε να βρείτε στο Διαδίκτυο τι χρειάζεται για να κάνεις κάτι τέτοιο.
Και υπάρχει και άλλο πρόβλημα. Αρνούνται οι εκπαιδευτικοί μας να συνδέσουν τις σπουδές με τις απαιτήσεις της αγοράς. Επιμένουν να διδάσκουν άλλα και δεν λαμβάνουν υπόψη τους τι γνώσεις ζητάει η αγορά από έναν απόφοιτο.
Αποτέλεσμα;
Πολλοί απόφοιτοι έχουν βασικές ελλείψεις για να κάνουν τη δουλειά που σχετίζεται με τις σπουδές τους και δεν υπάρχουν ιδιωτικές σχολές που θα τους δώσουν μια εξειδίκευση καλύπτοντας το κενό που αφήνουν οι κρατικές. Τελικά λοιπόν οι επιχειρήσεις ψάχνουν να προσλάβουν ανθρώπους με κάποια στοιχειώδη προσόντα και δεν βρίσκουν. Και γι’ αυτό όλοι καταλήγουν να περιμένουν έναν διορισμό στο Δημόσιο για να αράξουν κάπου, παραμένοντας εσαεί χωρίς γνώσεις και προσόντα, μονίμως ασφαλείς και μη αξιολογούμενοι, αλλά απολύτως καθοδηγούμενοι υπό τη σκέπη των συνδικαλιστών και των πολιτικών, που το μόνο που επιζητούν είναι η διατήρηση των πελατειακών σχέσεων, στις οποίες με επιμέλεια εκπαιδεύουν τα θύματά τους - μαθητές, φοιτητές, δημοσίους υπαλλήλους, ψηφοφόρους.
www.protothema.gr/blogs/gr-nikolopoylos/...anios-apo-voulgaria/[/quote]
Το ασχολιαστο κομματι δεν αφορα την ναυτικη εκπαιδευση οποτε δεν το σχολιαζω.
Στις ΑΕΝ, δεν υπαρχει ουτε καταληψη, ουτε χαμενες ωρες, η παρακολουθηση ειναι υποχρεωτικη καθημερινα, και η σχολη ειναι ημιστρατιωτικου χαρακτηρα. Η εμφανιση των σπουδαστων εχει ενα μετρο, απαγορευονται ρητως σκουλαρικια, τατουαζ, εισοδο στη σχολη με φορμες και παρομοια ρουχα.
Γενικα μιλωντας η διδασκαλια ειναι αυστηρη (πχ υπαρχουν αρκετοι καθηγητες, μολις μπουν για μαθημα και κλεισει η πορτα δεν μπαινει κανεις μεσα, επεξες και εχασες....) συνηθως στις αιθουσες η αμφιθεατρα υπαρχει νεκρικη σιγη.
Αρκετες σχολες ειναι δυσκολες και το να αποφοιτησεις απαιτειται σκληρο διαβασμα.
Συνοπτικα λοιπον, και σε οτι αφορα τις ΑΕΝ αγαπητε κυριε συντακτα,
ειστε το λιγοτερο αδιαβαστος για να μην πω κακοβουλος αν οντως ειχατε γνωση των ανωτερω και για δικους σας λογους προσπαθειτε να πετυχετε αγνωστο τι ακριβως.
Κατα τα αλλα,
οι ΑΕΝ χρειαζονται βελτιωσεις? φυσικα!
Αν μιλησα για μια σχολη αλλο τοσο υπαρχουν σχολες πιο μετριου επιπεδου και εκει πρεπει να γινουν οι αναγκαιες βελτιωσεις.
Ομως να προσπαθουμε να τεντωσουμε τα παντα για να τα κανουμε ισωμα, αυτο ειναι εντελως προβοκατορικο.
Θα κοιταγα με ενδιαφερον ενα αρθρο απο καποιον που οντως πηγε σε 1-2 σχολες,
ξεναγηθηκε και εμαθε απο πρωτο χερι τις ελλειψεις, και ποια τα θετικα η τα αρνητικα.
Τωρα για ρεπορταζ απο του καναπεως και που απαντησα, δεν ειμαι σιγουρος αν αξιζε τον κοπο.
ΥΓ........ μιας και ο καυγας εγινε για τον ασπροπυργο,
μετα απο τηλεφωνημα που εκανα για ενημερωση, ο Ασπροπυργος απο φετος θετει σε λειτουργια το νεοαποκτηθεν του
προσομειωτη. Φωτορεπορταζ σε πρωτη ευκαιρια που θα μπορεσω.