Γεια χαρά, Επισκέπτης
Όνομα χρήστη: Κωδικός: Να με θυμάσαι

ΘΕΜΑ: Tους πηρανε χαμπαρι...

Χρόνια δίσεκτα και μήνες φορτωμένοι 18 Μαρ 2020 19:52 #3295

  • maria (mb361)
  • Το Άβαταρ του/της maria (mb361)
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Platinum Boarder
  • Δημοσιεύσεις: 5234
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 1687
  • Κάρμα: 35 (-37)
www.naftemporiki.gr/story/1576190/xronia...kai-mines-fortomenoi



Από την έντυπη έκδοση

Της Κατερίνας Τζωρτζινάκη


«Είμαστε σε πόλεμο», είναι η φράση που υπογράμμισε έξι φορές ο Γάλλος πρόεδρος. «Είμαστε σε πόλεμο και ο εχθρός είναι αόρατος και άπιαστος». Μόνη λύση «ένα συμπαγές φράγμα κατά της διάδοσης του ιού, μένοντας στο σπίτι».

«Η επιβολή αποκλεισμού φέρνει τις οικονομίες μας σε κατάσταση που αντιστοιχεί σε πόλεμο» δήλωσε ο πρόεδρος του Eurogroup και ο Έλληνας πρωθυπουργός για κίνδυνο που θα γιγαντώνεται το επόμενο δίμηνο και πόλεμο με αόρατο, αλλά όχι ανίκητο εχθρό έκανε λόγο.

Πόλεμος, όπου εχθρός είναι ο εαυτός μας -ως υποψήφιος φορέας και της νόσου διανομέας- και η εκτός οικίας δράση ό,τι χειρότερο σ’ αυτήν τη φάση.

Αφού δεν υπάρχει εναλλακτική λύση εκτός, βέβαια, από τη μαζική νάρκωση ή την εφαρμογή ενός Σχεδίου Μάρσαλ στο γενετικό μας υλικό, ας μιλήσουμε για το οικονομικό.

Το πρόβλημα είναι ότι αυτή είναι μια διαφορετικού είδους κρίση. Το πάγωμα της οικονομικής δραστηριότητας κόβει την αλυσίδα και σκορπίζει τους κρίκους της. Κλειστά σύνορα, επιχειρήσεις, απλήρωτοι εργαζόμενοι, φόροι, λογαριασμοί. Κι όλα αυτά σε αδιανόητες ποσότητες και ποιότητες. Δεν είναι εύκολη η θεραπεία, γιατί δεν υπάρχει manual για τέτοια ιστορία.

Αυτό δεν σημαίνει πως η ασθενής παγκόσμια οικονομία, ακόμη και στην εντατική, δεν χρειάζεται τονωτικές ενέσεις. Τι είδους, όμως; Έχουμε να κάνουμε με μία οικονομία στην οποία κανείς δεν μπορεί ή δεν έχει διάθεση να ρίξει το χρήμα που διαθέτει.

Καλές οι απαλλαγές και οι διευκολύνσεις σε επιχειρήσεις, καλές και οι χρηματοδοτήσεις, αλλά δεν λείπει το φθηνό χρήμα.
...when the going gets tough, the tough gets going !!!

When the situation gets critical, those who aren't weak-willed, work harder and never give up.
Τελευταία διόρθωση: 18 Μαρ 2020 19:54 από maria (mb361).
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Καράντη Μαρία (cross)

Χρόνια δίσεκτα και μήνες φορτωμένοι 19 Μαρ 2020 20:34 #3296

  • maria (mb361)
  • Το Άβαταρ του/της maria (mb361)
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Platinum Boarder
  • Δημοσιεύσεις: 5234
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 1687
  • Κάρμα: 35 (-37)



Builder: National Steel and Shipbuilding Company
Laid down: 12 June 1974 (As SS Worth MA-299)
Launched: 1 July 1975 (in San Diego, California)
In service: 8 November 1986 (to US Navy)
Homeport: San Diego, California
Identification:

IMO number: 7390454
MMSI number: 367816000
Callsign: NMER

Status: Active
General characteristics
Displacement: 65,552 tons[1]
Length: 894 feet (272.49 meters)[1]
Beam: 106 feet[1]
Propulsion: two boilers, two GE turbines, one shaft, 24,500hp (18.3MW)
Speed: 17 knots[1]
Complement:

12 civilian and 58 military during Reduced Operating Status
61 civilian and 1,214 military during Full Operating Status

Time to activate: 5 days




NORFOLK, Va. (Sept. 29, 2017) Commander of Military Sealift Command Atlantic and Task Force 83 Capt. Kevin Robinson and Commanding Officer of the military treatment facility aboard the hospital ship USNS Comfort (T-AH 20) Capt. Kevin Buckley brief reporters in Norfolk, Va., before the ship departs for Puerto Rico to join humanitarian aid efforts. The Department of Defense is supporting the Federal Emergency Agency, the lead federal agency, in helping those affected by Hurricane Maria to minimize suffering and is one component of the overall whole-of-government response effort. (U.S. Navy video/Released)

...Versus Greek combina

Πα(σ)οκια (πρωην και νυν) το θυμαστε αυτο το σκανδαλακι ?

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΩΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΟΥ ΜΕΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ ΕΝΑΝΤΙ 583 ΕΚΑΤ. ΔΡΧ. ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΕΤΟΙΜΟ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 1993 ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΑΚΡΙΤΙΚΩΝ ΝΗΣΙΩΝ. ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΜΕΝΕΙ ΔΕΜΕΝΟ ΚΑΙ ΛΕΗΛΑΤΕΙΤΑΙ...

Έτσι, έμεινε εκεί αγκυροβολημένο για... τέσσερα χρόνια, μέχρι τα τέλη του1997, όταν πια το Ελληνικό Δημόσιο αναγκάστηκε να επιστρέψει την κοινοτική επιχορήγηση στις Βρυξέλλες!

Η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε δώσει τα χρήματα για να ταξιδεύει το πλωτό νοσοκομείο στη θάλασσα και να εξυπηρετεί τα νησιά της
άγονης γραμμής, κι όχι για να «σαπίζει» μέσα στο λιμάνι.

Απο το ρεπορταζ της 17 Οκτωβρίου 1998

www.tanea.gr/1998/10/17/greece/o-ippokra...a-ypoyrgika-grafeia/

Ένα πλωτό νοσοκομείο «ναυάγησε» μέσα στο λιμάνι του Πειραιά. Ο «Ιπποκράτης»
δεν ταξίδεψε ποτέ. Πέντε χρόνια τώρα παραμένει αγκυροβολημένος, κι ας κόστισε
περίπου ένα δισεκατομμύριο δραχμές στο Ελληνικό Δημόσιο. Στα τέλη του μήνα, ο
Οργανισμός Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (ΟΔΔΥ) κάνει μια ακόμη απέλπιδα
προσπάθεια (την όγδοη κατά σειρά) για την εκποίησή του. Κανείς όμως, ποτέ, δεν
εξεδήλωσε ενδιαφέρον για το παλιό επιβατηγό που μετατράπηκε σε πλωτό ιατρικό
κέντρο για να καταλήξει... σαπιοκάραβο.

Oσα χρονια και να περασουνε Γραικυλοι πολιτικοι, θα τριβω τα σκ@τα σας στην μουρη σας !

Αχρηστοι !

...when the going gets tough, the tough gets going !!!

When the situation gets critical, those who aren't weak-willed, work harder and never give up.
Τελευταία διόρθωση: 19 Μαρ 2020 21:54 από maria (mb361).
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Καράντη Μαρία (cross), γιώργης (yorgi), aceman

Η εικονοπλασία του φευγαλέου, του άπιαστου, του ταντάλειου, είναι κεντρική στην ποίηση του Καββαδία. 03 Απρ 2020 19:05 #3297

  • maria (mb361)
  • Το Άβαταρ του/της maria (mb361)
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Platinum Boarder
  • Δημοσιεύσεις: 5234
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 1687
  • Κάρμα: 35 (-37)



antonispetrides.wordpress.com/2012/10/04/karanti/

Το ποίημα συμπεριλαμβάνεται στη συλλογή «Πούσι» (1947) και αφιερώνεται «Στο κορίτσι από το Βόλο». Το “Καραντί” παρά ταύτα δεν έχει προφανή ερωτικό χρωματισμό μέχρι τους τελευταίους έξι στίχους, όπου αναδύεται και πάλι το γνωστό, αινιγματικό, πληθυντικό Εσύ του Καββαδία, το οποίο — και εδώ — αποτυγχάνει, αστοχεί και απομακρύνεται τόσο αιφνιδιαστικά όσο εισάγεται.

Και στο ποίημα αυτό εναλλάσσονται, ως συνήθως, εικόνες κίνησης και ακινησίας· εικόνες μιας αέναης πορείας που όμως ισοδυναμεί με φθαρτική, αρρωστημένη στασιμότητα· και όλα αυτά περιβεβλημένα με μια διάχυτη αίσθηση του παραλόγου και της ματαιότητας.

«Καραντί» είναι η φουσκοθαλασσιά, κλυδωνισμός του οποίου η αιτία είναι κρυφή, βαθιά και μακρινή, εν τέλει ακατανόητη στο συνειδητό. Το καραντί, ο ίλιγγος που προκαλείται και ο κίνδυνος που υφέρπει εξαιτίας του ακόμη και σε περιβάλλον φαινομενικής σταθερότητας, ανατρέπει οποιαδήποτε ψευδαίσθηση ότι ο ναυτικός μπορεί οπουδήποτε να «στεριώσει». Το καραντί στο νερό αντιστοιχεί απόλυτα με τη «στεριανή ζάλη» (βλ. το ομότιτλο ποίημα, καθώς και το υπόμνημά μας στο «Μαρέα»), που ο ναυτικός βιώνει στη «στέρεα γη», που δεν του «πρέπει» («Πούσι»), που γι’ αυτόν ουσιαστικά δεν υπάρχει.

Το “Καραντί” μελοποιήθηκε αρχικά από τους Ξέμπαρκους (Ηλία Αριώτη και Νότη Χασάπη) και συμπεριλήφθηκε στον δίσκο “S/S Ionion 1934” (1985). Μελοποιήθηκε επίσης από τον Θάνο Μικρούτσικο και συμπεριλήφθηκε στον δίσκο “Γραμμές των Οριζόντων” (1991). Μπορείτε να ακούσετε τη μελοποίηση του Μικρούτσικου σε εκτέλεση Γιώργου Νταλάρα, της Μίλβα (με ιταλικό στίχο), Ρίτας Αντωνοπούλου, Γιάννη Κότσιρα, Κώστα Θωμαΐδη και του ιδίου του Θάνου Μικρούτσικου.

1. μπάσσες στεριές, ήλιος πυρρός και φοινικιές: το καράβι ταξιδεύει σε τροπικές περιοχές, όπου καραδοκούν μολυσματικές ασθένειες. Οι μπάσες στεριές, γνωστές και ως αμπασσαδούρες, είναι χαμηλές στεριές, που διακρίνονται δύσκολα από μακριά (Τράπαλης, 52). Και αυτή η τοπογραφική λεπτομέρεια είναι χαρακτηριστική των τροπικών περιοχών.

Ο εντοπισμός της στεριάς αποτελεί για τον ναυτικό το σινιάλο του τέλους του ταξιδιού. Οι μπάσσες στεριές, που υπάρχουν αλλά δεν τις βλέπεις, δεν παρέχουν την αίσθηση της επικείμενης ανακούφισης· είναι εκεί αλλά δεν μπορείς να τις φτάσεις· είναι εκεί, αλλά όχι για σένα. Το καράβι του «Καραντί» βρίσκεται πολύ κοντά στη στεριά, αλλά δεν τη «βλέπει», καθώς δεν επιτρέπεται στους ναύτες του να ξεμπαρκάρουν εξαιτίας της καραντίνας (βλ. παρακάτω). Η εικονοπλασία του φευγαλέου, του άπιαστου, του ταντάλειου, είναι κεντρική στην ποίηση του Καββαδία.

2. παταράτσα: ο λεγόμενος παράτονος, σχοινί που στερεώνει το επιστήλιο του καταρτιού στο πλάι του πλοίου (Τράπαλης, 59).

3. στιγματισμένα: σημαδεμένα με τατουάζ. Το τατουάζ αποτελεί σύνηθες επίθημα στα ναυτικά κορμιά του Καββαδία. O ίδιος ο ποιητής είχε στο αριστερό μπράτσο του χαραγμένο το σώμα μιας γοργόνας. Ως ποιητικό σύμβολο το τατουάζ διηγείται σιωπηρά «μια θλιβερή ιστορία»· αποτελεί μια ακόμη υποστασιοποίηση του χαμένου έρωτα, της φευγαλέας γυναικείας μορφής, του άπιαστου ονείρου της εστίας, που στοιχειώνει τον αεικίνητο ναυτικό, ο οποίος δεν στεριώνει ποτέ. Το τατουάζ παραμένει ανεξίτηλο στο μπράτσο του ναυτικού: αυτό μπορεί να αποτελεί παρηγοριά, συχνότερα όμως συνιστά μόνιμο, βασανιστικό βάρος, από το οποίο ο ναυτικός επιχειρεί μάταια να απαλλαγεί· βλ. «William George Allum» (από το «Μαραμπού», 1933):
Είχε στα μπράτσα του σταυρούς, σπαθιά ζωγραφισμένα,
μια μπαλαρίνα στην κοιλιά, που εχόρευε γυμνή
κι απά στο μέρος της καρδιάς στιγματισμένην είχε
με στίγματ’ ανεξάλειπτα μιαν άγρια καλλονή. […]

Πολλές φορές στα σκοτεινά τον είδανε τα βράδια
με βότανα το στήθος του να τρίβει οι θερμαστές.
Του κάκου. Γνώριζεν αυτός, καθώς το ξέρουμε όλοι,
ότι του Αννάμ τα στίγματα δεν βγαίνουνε ποτές…


Συνδέεται ακόμη, όπως εδώ, με αρνητικές εικόνες ψυχοσωματικής, ακόμη και ηθικής φθοράς· εἰναι αυτό το «κάτι πιο βαθύ» που «λερώνει» τους ναυτικούς και τους σπρώχνει στα καράβια («Οι εφτά νάνοι στο S/S Kyrenia»)· πρβλ. «Μαραμπού» (επίσης από την ομώνυμη συλλογή):

Λένε ακόμα πως τραβώ χασίσι και κοκό
πως κάποιο πάθος με κρατάει φριχτό και σιχαμένο,
και το κορμί έχω ολόκληρο με ζωγραφιές αισχρές
σιχαμερά παράξενες βαθιά στιγματισμένο.

5. παντιέρα κίτρινη: η κίτρινη σημαία είναι το διεθνές σήμα της καραντίνας (Τράπαλης, 58) ή, αντιθέτως, του τέλους της καραντίνας (της αίτησης άδειας για απόπλου). Όπως δηλώσει η βενετσιάνικη λέξη από την οποία ετυμολογείται η «καραντίνα», η απομόνωση του πλοίου διαρκούσε αρχικά σαράντα μέρες, αλλά αργότερα οι κανονισμοί αυτοί χαλάρωσαν.

Το νοερό πλοίο του ποιήματος έχει εκτεθεί στην αρρώστια, ως εκ τούτου είναι τώρα αποκλεισμένο από τον κόσμο και καθηλωμένο στο λιμάνι. Η λοιμώδης νόσος (ο κίτρινος πυρετός, η μαλάρια, η σύφιλη) επανέρχεται τακτικά στην ποίηση του Καββαδία ως σύμβολο ψυχικών καταστάσεων αλλά και ως συνήθης πραγματικότητα της ζωής των ναυτικών, ιδιαίτερα όσων ταξιδεύουν σε τροπικές περιοχές (όπως ακριβώς το καράβι του εν λόγω ποιήματος).

Σινιάλο του νερού: σινιάλο αποκαλείται κυριολεκτικά το σήμα που αποστέλλει το πλοίο προς τη στεριά συνήθως με τη χρήση σημαιών (και ειδικών χειρονομιών) ή συνθηματικών αναλαμπών από φανάρια. Το σύστημα αυτό καταργήθηκε με την εφεύρεση των σημάτων Μορς. Καθώς η κάθε σημαία αντιστοιχεί σε ένα γράμμα του αγγλικού αλφαβήτου, οι σημαίες μπορούν σε συνδυασμό να σχηματίζουν λέξεις ή να εκπροσωπούν τα αρχικά λέξεων (η κίτρινη σημαία αντιστοιχούσε στο αγγλικό γράμμα Q, το αρχικό της λέξης quarantine, καραντίνα). Η έκφραση «σινιάλο του νερού» ίσως αναφέρεται στην κοινή πρακτική να αποβάλλονται τα νερά της σεντίνας (δηλαδή τα νερά που διαποτίζουν τη «σαβούρα» ή άλλως τα «έρμα», το πρόσθετο βάρος στο κάτω μέρος του καραβιού, που ρυθμίζει την ευστάθεια του πλοίου) στην κατάλληλη απόσταση πριν την είσοδο του απομονωμένου πλοίου στην αποβάθρα του λιμανιού. Εναλλακτικά, η φράση μπορεί να υποδεικνύει ότι μαζί με την ανύψωση της κίτρινης σημαίας το καράβι στέλλει και δεύτερο σήμα. Το σήμα αυτό μπορεί να αναφέρεται (α) στην ανύψωση της σημαίας W (αρχικό της αγγλικής λέξης water, νερό), που σήμαινε «χρειάζομαι ιατρική βοήθεια»· ή (β) της σημαίας Μ, που σημαίνει «το σκάφος μου έχει ακινητοποιηθεί στο νερό» ή/και «το σκάφος επιθεωρείται από ιατρό». Στον σύγχρονο διεθνή κώδικα σημάτων το σήμα «χρειάζομαι επείγουσα ιατρική βοήθεια» δηλώνεται με διάφορους συνδυασμούς σημαιών, που ξεκινούν πάντοτε με τη σημαία Μ (medical).

O Καββαδίας εδώ εμμέσως παίζει με το σχεδόν ομόηχο των λέξεων «καραντί» «και καραντίνα».

6. Φούντο τις δυο: «πόντισε και τις δύο (άγκυρες)»

Πρίμα βρέξε το πινέλο: «αλλά πόντισε πρώτα τη μικρή άγκυρα». Πινέλο (pennello) ονομαζόταν μικρή άγκυρα προσαρμοσμένη στη μεγαλύτερη, η οποία ποντιζόταν σε απόσταση από τη δεύτερη, με σκοπό να της εξασφαλίζει μεγαλύτερη σταθερότητα στον βυθό.

Το πλοίο αγκυροβολεί και πρόκειται να παραμείνει ακίνητο, λίγα μίλια μόνο μακριά από τη στεριά, μέχρι τη λήξη της καραντίνας. Πρόκειται για μια ακόμη εικόνα που δηλώνει το limbo, το μεταξύ, το οριακό που προσδιορίζει την οντολογία του ναυτικού στον Καββαδία. Ο ναυτικός αιωρείται πάντοτε μεταξύ θάλασσας και στεριάς, ες αεί κινούμενος αλλά πάντοτε κατ’ ουσίαν ακίνητος, αφού δεν φτάνει πουθενά.

7. τα δυο φανάρια της νυχτός: σχετικά με τα νυχτερινά φώτα πορείας στα σύγχρονα καράβια, δείτε εδώ.

Pisanello: Antonio di Puccio Pisano ή Antonio di Puccio da Cereto, διάσημος Ιταλός ζωγράφος της Αναγέννησης (1395-1455). Δείτε εδώ χαρακτηριστικό δείγμα “ξεθωριασμένης” τοιχογραφίας του Πιζανέλλο, μια από αυτές που ίσως είχε υπόψη του ο Καββαδίας.

8. ξεθωριασμένος: ξανά η εικόνα της φθοράς, εδώ με συνδυαστική μεταφορά που δηλώνει τη φθορά που προκαλεί το κύμα στην προκυμαία, ο χρόνος στον άνθρωπο και κατ’ επέκταση το κύμα (η θάλασσα) στον ναυτικό.

Μετά την εικονοπλασία των τροπικών ασθενειών (στ. 1-4) και της ακινησίας λόγω καραντίνας (στ. 5-6), οι στίχοι 7-8 αποδίδουν συνδυαστικά την αίσθηση της πορείας στο σκοτάδι και της φθοράς που αλλοιώνει ό,τι πιο αγνό (την τέχνη ως σύμβολο της ανθρώπινης πνευματικής διαύγειας).

9. καραντί: η φουσκοθαλασσιά, ο κυματισμός, του οποίου η αρχική αιτία μπορεί να εξέλιπε ή να μην είναι εμφανής.

Οι προηγούμενες εικόνες της κίνησης και της ακινησίας συμφύρονται στο «καραντί»: το πλοίο κινείται, αλλά η κίνηση αυτή δεν είναι αγαθή· είναι ύπουλη και επικίνδυνη και απειλεί να μπατάρει, να ανατρέψει, το καράβι. Η συνηθέστερη αιτία για το καραντί είναι τα διερχόμενα πλοία: πρόκειται δηλαδή για αφύσικη μορφή τρικυμίας, αποτέλεσμα ανθρώπινης παρέμβασης στο φυσικό στοιχείο. Τέτοιου είδους «αφύσικη» μορφή είναι και ο ναυτικός: ο άνθρωπος που δεν ανήκει στη στεριά σαν τον κανόνα του είδους του, αλλά στη θάλασσα. Ακριβώς επειδή ο ναυτικός κινείται στη μεθόριο αυτή της ύπαρξης, κλυδωνίζεται συνεχώς, χωρίς προφανή αιτία.

10. σάπια βρεχάμενα: βρεχάμενα είναι τα ύφαλα, το μέρος του πλοίου κάτω από την ίσαλο γραμμή. Η σαπίλα των υφάλων πυκνώνει περαιτέρω την εικονοπλασία της φθοράς και της παρακμής στο ποίημα.

11-12. μάσκα…πιλοτάρει: μάσκα στη ναυτική γλώσσα αποκαλείται η παρειά της πλώρης (Τράπαλης, 48). Κολυμπώντας στα πλάγια του πλοίου ακολουθεί την πορεία ένας καρχαρίας, δίνοντας την εντύπωση ότι αυτός οδηγεί το καράβι. Τα ταξίδια του Καββαδία συχνά στοιχειώνονται από εικόνες πνιγμού ή άλλες μορφές βίαιου θανάτου στη θάλασσα. Πρβλ. από τη «Στεριανή Ζάλη»:

Ο λοστρόμος ξυπνάει και καταριέται
μια μιγάδα που κλαίει και μια μποτίλια.
Ανοιχτά κάπου εννιά χιλιάδες μίλια
το σκυλόψαρο προσμένει και βαριέται.

Επιτείνοντας την αίσθηση της τυχαίας πορείας στο άγνωστο, τελικός προορισμός της οποίας θα είναι κατά πάσα πιθανότητα ο χαμός, ακόμη και ο καρχαρίας-πιλότος «κοιμήθηκε».

13. όρντινα…ιστό: όρντινα (τα) είναι οι διαταγές. Τα παλιά ιστιοφόρα είχαν στον κεντρικό ιστό τους παρατηρητήριο, από το οποίο παρακολουθούσε την πορεία του καραβιού ο «βισταδόρος» ή «βιγλάτορας».

Όπως το πλοίο το πιλοτάρει καρχαρίας, έτσι και ο παρατηρητής είναι ένας παπαγάλος. Το πλοίο αυτό καθώς πορεύεται βυθίζεται στο παράλογο και το γελοίο.

13-14: παπαγάλος…στου Κολόμπου την κουκέτα: σε ποίημα που κινείται στους άξονες του θέματος «ταξίδι στο άγνωστο», ο Κολόμβος και το θρυλικό πρώτο ταξίδι του κατέχει δικαιωματική θέση. Οι παπαγάλοι, εξωτικά πουλιά που αφθονούσαν στον Νέο Κόσμο, συνοδεύουν και τον Μαγγελάνο στο ποίημα «Μαρέα». Είναι επίσης ένας από τους συνήθεις συντρόφους των ναυτικών στη μοναχική τους ζωή πάνω στο καράβι (πρβλ. «απόψε ψόφησαν οι δυο μου παπαγάλοι» από το ποίημα «Kuro Siwo»). Στο ποίημα «Black and White» ο παπαγάλος αποτελεί εσωτερική σοφή φωνή, που προειδοποιεί για τον επερχόμενο χαμό. Στο ποίημα αυτό επανέρχεται η αρχετυπική μορφή του Κολόμβου, αλλά και οι ναύτες του, οι οποίοι «ξύπνησαν», δηλαδή ετοιμάζονται για ανταρσία:

Μέσα μου μιλεί ένας παπαγάλος
γέρος στραβομύτης και μεγάλος
μα γιομάτος πείρα και σοφός.
Μέσα μου βαθιές αναπνοές.
Του Κολόμβου ξύπνησαν οι ναύτες.
Όλες τις ρουκέτες τώρα καφ’ τες
και Marconi στείλε το S.O.S.



15. να τυλίξεις την μπαρκέτα: μπαρκέτα είναι το δρομόμετρο, το όργανο με το οποίο καταμετρείται η ταχύτητα του πλοίου. Όπως σημειώνει ο Τράπαλης (52), στα παλαιά ιστιοφόρα η μπαρκέτα ήταν ένα σχοινί, που ριχνόταν στα νερά με ένα τριγωνικό κομμάτι ξύλου δεμένο στην άκρη του (εξ ου «να τυλίξεις»).

Το τύλιγμα της μπαρκέτας ισοδυναμεί με την ανακοπή της πορείας του πλοίου, το σταμάτημα. Το ποιητικό Εγώ προσμένει χρόνια αυτή τη στιγμή, η οποία όμως δεν έρχεται ποτέ — ξανά το ατέρμονο, άσκοπο ταξίδι.


16. τη στεριά να ζαλιστώ: το ρήμα ζαλίζομαι εδώ έχει διπλή έννοια. Αφενός παραπέμπει στη μέθη (η κραιπάλη με αλκοόλ και πόρνες συνιστά το τυπικό μοτίβο συμπεριφοράς για τον στεριωμένο ναυτικό, που δεν έχει πού αλλού να καταλήξει). Αφετέρου όμως παραπέμπει και στην περίφημη «στεριανή ζάλη», που καταλαμβάνει τον ναυτικό, ο οποίος στη στεριά νιώθει εντελώς εκτός τόπου. Διαβάστε εδώ το ομότιτλο ποίημα, το οποίο συνδυάζει ακριβώς τις δύο προαναφερθείσες έννοιες του ρήματος «ζαλίζομαι» (μπορείτε να ακούσετε και μελοποιημένο από τη Μαρίζα Κωχ), και εδώ το σχετικό σχόλιό μας στο ποίημα «Μαρέα».

Όπως και στο «Μαρέα», έτσι κι εδώ η ζάλη στη στεριά παραβάλλεται με τον ίλιγγο που προκαλεί το καραντί. Ο ναυτικός δεν ανήκει πουθενά, αιωρείται, παλινδρομεί, μετεωρίζεται, τελεί σε κατάσταση αέναης εκκρεμότητας.

17. ιθαγενείς: μια ακόμη λεπτομέρεια που παραπέμπει στο θέμα του Κολόμβου, το οποίο διατρέχει το ποίημα.

19-20. Της θάλασσας…να φανείς: το δίστιχο εισάγει το γνωστό αινιγματικό β’ ενικό πρόσωπο, προς το οποίο αποστρέφονται πολλά καββαδιακά ποιήματα. Η μορφή αυτή, προφανώς ερωτική και γυναικεία, φορτώνεται τις ελπίδες του ναυτικού για σωτηρία (να κατανικηθεί ο θάνατος).

Οι ελπίδες αυτές θα καταρρεύσουν πολύ γρήγορα, στο αμέσως επόμενο τετράστιχο, όταν η μορφή αυτή, την οποία το ποιητικό Εγώ αναμένει να φτάσει από ψηλά (“στην ανεμόσκαλα…”) αποδεικνύεται ότι κοιμάται «για πάντα στα βαθιά». Είναι η μορφή μιας πνιγμένης γυναίκας, ίσως μιας από αυτές τις πλωριές γοργόνες, τις πλανεύτρες και τις προδότρες, στις οποίες ο Καββαδίας αναφέρεται στο «Μαρέα» και αλλού.

21. φύκια: ότι η μορφή αυτή, η τάχα σωτήρια, έχει φύκια πλεγμένα στα μαλλιά και στο στόμα προετοιμάζει τον αναγνώστη για την αποκάλυψη ότι βρίσκεται στον βυθό.

23. κατάστιχτη… σπαθιά: ρεαλιστική λεπτομέρεια, που παραπέμπει στην πλωριά γοργόνα πολεμικού πλοίου ή πλοίου που δέχθηκε επίθεση από πειρατές ή από ιθαγενείς;

24. των Ινκάς τα σκουλαρίκια: η αναφορά ερμηνεύεται ποικιλοτρόπως, ως μια ακόμη ψηφίδα στο μοτίβο της αναζήτησης του απατηλού, φευγαλέου και εν τέλει μοιραίου (ψυχικού) Νέου Κόσμου· ως έμβλημα του βασικού κινήτρου που οδηγεί στην αναζήτηση αυτή (το χρυσό)· ή ως η τελική πινελιά της ειρωνείας σε ένα ταξίδι που εξαρχής ήταν καταδικασμένο να καταλήξει στην άβυσσο.

...when the going gets tough, the tough gets going !!!

When the situation gets critical, those who aren't weak-willed, work harder and never give up.
Τελευταία διόρθωση: 03 Απρ 2020 21:21 από maria (mb361).
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": γιώργης (yorgi)

Χρόνια δίσεκτα και μήνες φορτωμένοι 03 Απρ 2020 19:56 #3298

  • batista
  • Το Άβαταρ του/της batista
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Platinum Boarder
  • Δημοσιεύσεις: 7139
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 2173
  • Κάρμα: -22 (4)
maria (mb361) έγραψε:



Builder: National Steel and Shipbuilding Company
Laid down: 12 June 1974 (As SS Worth MA-299)
Launched: 1 July 1975 (in San Diego, California)
In service: 8 November 1986 (to US Navy)
Homeport: San Diego, California
Identification:

IMO number: 7390454
MMSI number: 367816000
Callsign: NMER

Status: Active
General characteristics
Displacement: 65,552 tons[1]
Length: 894 feet (272.49 meters)[1]
Beam: 106 feet[1]
Propulsion: two boilers, two GE turbines, one shaft, 24,500hp (18.3MW)
Speed: 17 knots[1]
Complement:

12 civilian and 58 military during Reduced Operating Status
61 civilian and 1,214 military during Full Operating Status

Time to activate: 5 days




NORFOLK, Va. (Sept. 29, 2017) Commander of Military Sealift Command Atlantic and Task Force 83 Capt. Kevin Robinson and Commanding Officer of the military treatment facility aboard the hospital ship USNS Comfort (T-AH 20) Capt. Kevin Buckley brief reporters in Norfolk, Va., before the ship departs for Puerto Rico to join humanitarian aid efforts. The Department of Defense is supporting the Federal Emergency Agency, the lead federal agency, in helping those affected by Hurricane Maria to minimize suffering and is one component of the overall whole-of-government response effort. (U.S. Navy video/Released)

...Versus Greek combina

Πα(σ)οκια (πρωην και νυν) το θυμαστε αυτο το σκανδαλακι ?

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΩΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΟΥ ΜΕΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ ΕΝΑΝΤΙ 583 ΕΚΑΤ. ΔΡΧ. ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΕΤΟΙΜΟ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 1993 ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΑΚΡΙΤΙΚΩΝ ΝΗΣΙΩΝ. ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΜΕΝΕΙ ΔΕΜΕΝΟ ΚΑΙ ΛΕΗΛΑΤΕΙΤΑΙ...

Έτσι, έμεινε εκεί αγκυροβολημένο για... τέσσερα χρόνια, μέχρι τα τέλη του1997, όταν πια το Ελληνικό Δημόσιο αναγκάστηκε να επιστρέψει την κοινοτική επιχορήγηση στις Βρυξέλλες!

Η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε δώσει τα χρήματα για να ταξιδεύει το πλωτό νοσοκομείο στη θάλασσα και να εξυπηρετεί τα νησιά της
άγονης γραμμής, κι όχι για να «σαπίζει» μέσα στο λιμάνι.

Απο το ρεπορταζ της 17 Οκτωβρίου 1998

www.tanea.gr/1998/10/17/greece/o-ippokra...a-ypoyrgika-grafeia/

Ένα πλωτό νοσοκομείο «ναυάγησε» μέσα στο λιμάνι του Πειραιά. Ο «Ιπποκράτης»
δεν ταξίδεψε ποτέ. Πέντε χρόνια τώρα παραμένει αγκυροβολημένος, κι ας κόστισε
περίπου ένα δισεκατομμύριο δραχμές στο Ελληνικό Δημόσιο. Στα τέλη του μήνα, ο
Οργανισμός Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (ΟΔΔΥ) κάνει μια ακόμη απέλπιδα
προσπάθεια (την όγδοη κατά σειρά) για την εκποίησή του. Κανείς όμως, ποτέ, δεν
εξεδήλωσε ενδιαφέρον για το παλιό επιβατηγό που μετατράπηκε σε πλωτό ιατρικό
κέντρο για να καταλήξει... σαπιοκάραβο.

Oσα χρονια και να περασουνε Γραικυλοι πολιτικοι, θα τριβω τα σκ@τα σας στην μουρη σας !

Αχρηστοι !



Πολύ απλά.
Δεν υπάρχουν ΠΑΣΟΚοι, ΝΔκράτες, ΣΥΡΙΖΑΙοι και ΚΚΕδες κ.λπ.., πολιτικοί ή ψηφοφόροι.
Υπάρχουν λαμόγια (η πλειοψηφία) και οι τίμιοι (η μειοψηφία).
Κομπιναδόροι και αρπάχτρες ψηφοφόροι (πλειοψηφικά) = κομπιναδόροι και αρπάχτρες πολιτικοί (πλειοψηφικά).

Αν και στην περίπτωση αυτή, τι το ήθελαν το πλοίο όταν δεν είχαν καν εξασφαλίσει την χρηματοδότηση της λειτουργίας του και καλά, καλά δεν μπορούσαν (και δεν μπορούν) να στελεχώσουν και να λειτουργήσουν ούτε καν τα κέντρα υγείας;
Ξέρουμε επίσης πολύ καλά πόσο πολεμήθηκε (από πολλές πλευρές και κυρίως από πολλούς γιατρούς) το ΕΣΥ του μακαρίτη του Γεννηματά.
Μέτρον άριστον
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Καράντη Μαρία (cross), maria (mb361), γιώργης (yorgi)

Χρόνια δίσεκτα και μήνες φορτωμένοι 03 Απρ 2020 20:37 #3299

  • maria (mb361)
  • Το Άβαταρ του/της maria (mb361)
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Platinum Boarder
  • Δημοσιεύσεις: 5234
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 1687
  • Κάρμα: 35 (-37)
batista έγραψε:

Πολύ απλά.
Δεν υπάρχουν ΠΑΣΟΚοι, ΝΔκράτες, ΣΥΡΙΖΑΙοι και ΚΚΕδες κ.λπ.., πολιτικοί ή ψηφοφόροι.
Υπάρχουν λαμόγια (η πλειοψηφία) και οι τίμιοι (η μειοψηφία).
Κομπιναδόροι και αρπάχτρες ψηφοφόροι (πλειοψηφικά) = κομπιναδόροι και αρπάχτρες πολιτικοί (πλειοψηφικά).

Αν και στην περίπτωση αυτή, τι το ήθελαν το πλοίο όταν δεν είχαν καν εξασφαλίσει την χρηματοδότηση της λειτουργίας του και καλά, καλά δεν μπορούσαν (και δεν μπορούν) να στελεχώσουν και να λειτουργήσουν ούτε καν τα κέντρα υγείας;
Ξέρουμε επίσης πολύ καλά πόσο πολεμήθηκε (από πολλές πλευρές και κυρίως από πολλούς γιατρούς) το ΕΣΥ του μακαρίτη του Γεννηματά.

...Με τον Μαρκόνη σου 'στειλα ένα στερνό ραπόρτο
να μάθεις πως βουλιάζουμε σ αυτήν εδώ τη ζήση
ένα παράξενο μασάει ο κόσμος τώρα χόρτο
όμως δε μοιάζει με κοκό ούτε και με χασίσι









Ο Ύμνος του Μάαστριχτ (1992)

Στίχοι - Μουσική - Ερμηνεία: Θανάσης Γκαϊφύλλιας

Από την περίφημη "μουσική κατάληψη" στο Αρχαίο Θέατρο Μαρώνειας στις 23/06/1993 ( www.arxaiotheatro.gr ).

Άγγλοι, Γάλλοι, Πορτογάλοι
και λοιποί ιθαγενείς
χώρεσαν σ' ένα τσουβάλι
και στον πάτο του εμείς.
Εμείς βάλαμε υποθήκη
από Κρήτη μέχρι Έβρο
κι αφού μπήκαμε στα χρέη
έτσι γίναμε Ευρωπαίοι.
Άλλοι κάναν τα παζάρια
εν τω μέσω της νυκτός
κι όταν έφτασε η ώρα
να 'ρθει ο λογαριασμός
παραλήπτης πάντα ο ίδιος
ο υπέροχος λαός
παραλήπτης πάντα ο ίδιος
ο λεβέντης ο λαός.
Παραλήπτης πάντα ο ίδιος
το κορόιδο ο λαός.
Νοιώθω λίγο σαν χαϊβάνι
πίσω απ' τ' ώριμο καρότο
λαχανιάζω και ιδρώνω
για τη τσέπη τους γαμώτο
και μου λεν κάτι τζιμάνια
-είναι θέμα υπομονής,
οι κουτόφραγκοι στο μέλλον
θα 'ναι υπό και τούρλα εμείς.-
Λες να είμαι τέτοια μάρκα
και κανείς να μη το ξέρει
και να κρύβω τη μαγκιά μου
πίσω απ' τ' απλωμένο χέρι.
Όταν κάτσει με τους λύκους
στο τραπέζι ο καθείς
σίγουρα θ' αφήσει πίσω
μαυροφόρους συγγενείς.
...when the going gets tough, the tough gets going !!!

When the situation gets critical, those who aren't weak-willed, work harder and never give up.
Τελευταία διόρθωση: 03 Απρ 2020 21:25 από maria (mb361).
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Τεμπελχανάδες του δημοσίου 04 Απρ 2020 12:28 #3300

  • Καράντη Μαρία (cross)
  • Το Άβαταρ του/της Καράντη Μαρία (cross)
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Platinum Boarder
  • "χωρίς εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν" Ιωάννην 15:5
  • Δημοσιεύσεις: 13074
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 1246
  • Κάρμα: -29 (-1)
Φωτογραφική αναπαράσταση της αργομισθίας και της ζωάρας των δημοσίων υπαλλήλων:
pbs.twimg.com/media/EUiwk9tXYAQlnbH?format=jpg&name=900x900
Σταυρός ο φύλαξ πάσης της Οικουμένης,
Σταυρός η ωραιότης της Εκκλησίας,
Σταυρός βασιλέων το κραταίωμα,
Σταυρός πιστών το στήριγμα,
Σταυρός Αγγέλων η δόξα και...
Τελευταία διόρθωση: 04 Απρ 2020 12:29 από Καράντη Μαρία (cross).
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": maria (mb361)

Τεμπελχανάδες του δημοσίου 04 Απρ 2020 13:23 #3301

  • maria (mb361)
  • Το Άβαταρ του/της maria (mb361)
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Platinum Boarder
  • Δημοσιεύσεις: 5234
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 1687
  • Κάρμα: 35 (-37)
Καράντη Μαρία (cross) έγραψε:
Φωτογραφική αναπαράσταση της αργομισθίας και της ζωάρας των δημοσίων υπαλλήλων:
pbs.twimg.com/media/EUiwk9tXYAQlnbH?format=jpg&name=900x900

Καλο.... :laugh: :laugh: :laugh:

Aναρωτησου ομως αν ισχυει και στις Ελληνικες ιδιωτικες επιχειρησεις το ιδιο.
...when the going gets tough, the tough gets going !!!

When the situation gets critical, those who aren't weak-willed, work harder and never give up.
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Διαβολική Hilary Clinton! 11 Απρ 2020 12:45 #3302

  • Καράντη Μαρία (cross)
  • Το Άβαταρ του/της Καράντη Μαρία (cross)
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Platinum Boarder
  • "χωρίς εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν" Ιωάννην 15:5
  • Δημοσιεύσεις: 13074
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 1246
  • Κάρμα: -29 (-1)
"Αν καταφέρω να γίνω Αντιπρόεδρος των Η.Π.Α. σημαίνει πως βρίσκομαι μονάχα μία αυτοκτονία μακριά από το να γίνω Πρόεδρος."
Hilary Clinton.



clinton.jpg
Σταυρός ο φύλαξ πάσης της Οικουμένης,
Σταυρός η ωραιότης της Εκκλησίας,
Σταυρός βασιλέων το κραταίωμα,
Σταυρός πιστών το στήριγμα,
Σταυρός Αγγέλων η δόξα και...
Τελευταία διόρθωση: 11 Απρ 2020 12:46 από Καράντη Μαρία (cross).
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Χρόνια δίσεκτα και μήνες φορτωμένοι 12 Απρ 2020 06:59 #3303

  • Stefan
  • Το Άβαταρ του/της Stefan
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Platinum Boarder
  • Δημοσιεύσεις: 642
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 189
  • Κάρμα: -23
maria (mb361) έγραψε:

Στις 30/1/45 τορπιλιστηκε από σοβιετικο υποβρυχιο ένα παρομοιο νοσοκομειακο πλοιο (πρωην υπερωκεανειο), το οποιο ηταν καταφορτο από νοσοκόμες, ασθενεις και προσφυγες που μεταφερονταν από τις περιοχες τους. Πνιγηκαν 5000-8000 ατομα.
Ο κυβερνητης του υποβρυχιου παρασημοφορηθηκε για τη πραξη του. Όχι τοτε, το 1990 :laugh:
Τελευταία διόρθωση: 12 Απρ 2020 07:01 από Stefan.
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.
Συντονιστές: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (kampos)
Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.144 δευτερόλεπτα