Cross wrote:
Σκεφτείτε πόσο θα άλλαζε η όψη της Χώρας μας, πόσοι εκατοντάδες χιλιάδες άνεργοι θα έβρισκαν σταθερές δουλειές με καλούς μισθούς, πόσο θα ανέβαινε το βιοτικό επίπεδο μας, πόσο θα αυξανόταν η κατανάλωση, πόσο θα βελτιώνονταν οι κοινωνικές συνθήκες πόλωσης, κτλ, αν έφερναν οι εν λόγω ξένοι επενδυτές μονάχα 1 από τα 450 τρισεκατομμύρια δολάρια στην Ελλάδα, τα επόμενα 15 χρόνια.
Θα φτιάχναμε γέφυρες, δρόμους, εργοστάσια, λιμάνια, μαρίνες, αεροδρόμια, ξενοδοχειακές μονάδες, γήπεδα γκολφ, ιδιωτικά Πανεπιστήμια, ιδιωτικά Νοσοκομεία και Κλινικές, παιδικούς σταθμούς, θέατρα, κινηματογράφους, μουσεία, πίστα F1, ναυπηγεία, κτλ.
Και στα επόμενα 15 χρόνια, θα έπεφτε άλλο 1 τρισεκατομμύριο δολάρια για συντήρηση κι αναβαθμίσεις.
Αλλά είμαστε τόσο ανόητοι κι ανεύθυνοι, που ψηφίζουμε Σταλινικούς δημαγωγούς που φοβίζουν, απειλούν και διώχνουν όλους αυτούς τους επενδυτές που θα έσωζαν τη Χώρα...
Cross,
Μη γράφεις με τόσο μεγάλους χαρακτήρες, είναι κουραστικό. Έχεις πρόβλημα όρασης?
Επί της ουσίας τώρα:
Έκανα κάποιους υπολογισμούς:
Από αυτούς προκύπτει πως σωστά είναι τα νούμερα, τουλάχιστον σε τάξη μεγέθους.
Τι λέει ο πίνακας μου (στήλη C):
Σειρά 1: 450tr δια 15 χρόνια = 30trillion το χρόνο.
Σειρά 2: 450tr δια 7b (ο πληθυσμός της γης) = $64.286 επένδυση ανά κάτοικο γης. Αυτό μου φαίνεται λίγο υπερβολικό, αλλά ας πάμε παρακάτω:
Σειρά 3: $64.286 δια 15 χρόνια = $4.286 επένδυση ανά έτος, ανά κάτοικο του πλανήτη. ΚΑΘΕ χρόνο, ΚΑΘΕ άνθρωπος θα έχει να "επενδύσει" $4.286 (πέρα απ' το φαϊ του, τα ρούχα του κλπ) επί 15 χρόνια? Μου ξαναφαίνεται λίγο υπερβολικό.
Η επόμενες 3 σειρές (5, 6, και 7) είναι οι ίδιοι υπολογισμοί, όμως μόνο για τα ποσά που αφορούν το city housing (90tr).
Αυτά τα ποσά δείχνουν λίγο πιο πραγματικά. $857 ανά έτος ανά κάτοικο του πλανήτη για housing σε πόλεις είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα. Μην ξεχνάμε πως 2-3δις άνθρωποι στον πλανήτη ζουν σε καλύβες ή σε φαβέλες.
Πάμε τώρα στην "ευχή" σου, να ερχόταν 1tr (από τα 450) στη χώρα μας. Οι αντίστοιχοι υπολογισμοί είναι στις σειρές 9,10 και 11.
Αυτό θα σήμαινε 67δις το χρόνο, ή $100.000 ανά κάτοικο, ή $ 6.700 ανά κάτοικο το χρόνο.
Και προσδιορίζεις το που θα ξοδευόντουσαν αυτά τα λεφτά:
γέφυρες,
δρόμους,
εργοστάσια,
λιμάνια,
μαρίνες,
αεροδρόμια,
ξενοδοχειακές μονάδες,
γήπεδα γκολφ,
ιδιωτικά Πανεπιστήμια,
ιδιωτικά Νοσοκομεία και Κλινικές,
παιδικούς σταθμούς,
θέατρα,
κινηματογράφους,
μουσεία,
πίστα F1,
ναυπηγεία
Ρε Cross,
-Ναυπηγεία έχουμε (4 ξέρω εγώ και ίσως υπάρχουν κι άλλα) και δεν καταφέρνουμε να τα κάνουμε να δουλέψουν.
-Πίστα F1 να φτιάξουμε για ποιο λόγο? Για να ανταγωνιστούμε τη Suzuka, τη Monza, το Spa-Francorchamps, το Watkins Glen, το Zandvoort, το José Carlos? Ποια ακριβώς? Και γιατί θα μας προτιμούσε η FIA?
Θα μπορούσαμε να μετατρέπουμε την Αθήνα σε πίστα (με φόντο την Ακρόπολη) ένα σαββατοκύριακο το χρόνο (ή ένα κάθε δύο χρόνια), ότι κάνει δηλαδή και το Μονακό που δεν έχει και Ακρόπολη, αλλά ποιος θα συμφωνούσε? Και ποιος θα έκανε κουμάντο?
-Κινηματογράφους? Τι ακριβώς επένδυση είναι αυτή? Τι παράγει?
-Παιδικούς σταθμούς? Εννοείς κρατικούς?
-Ιδιωτικά νοσοκομεία και κλινικές? Και ποιος θα πληρώνει τα νοσήλεια?
-Ιδιωτικά πανεπιστήμια. Δεν έχουμε? Δεν φτάνουν αυτά? Χρειάζονται κι άλλα?
-Γήπεδα golf. Έχουμε. Γεμίζουν? Παίζει ο κόσμος golf? (άσε που έχω ακούσει πως θέλουν πολύ νερό αυτά).
-Ξενοδοχειακές μονάδες. Κι άλλες? Αυτές που έχουμε, πως πάνε από πληρότητα (και αποπληρωμή των δανείων τους)?
-Αεροδρόμια. Ναι. Πες όμως που ακριβώς χρειάζεται αεροδρόμιο. Γιατί έχω την εντύπωση πως τα βασικά (και παραπάνω) υπάρχουν. Και με τι προσωπικό θα δουλεύουν τα επι πλέον αεροδρόμια?
-Μαρίνες. Ναι. Αυτές χρειάζονται. Και θα μπορούσαν να βγάζουν και κέρδη. Οι Τούρκοι απέναντι δηλαδή, πως βγάζουν?
-Λιμάνια. Ποιο μας λείπει?
-Εργοστάσια. Σαν τι? Συμφωνώ, αλλά ρωτάω για να καταλάβω τι έχεις στο μυαλό σου.
Και τέλος, γέφυρες-δρόμους (και τούνελ - τα ξέχασες αυτά, μαζί πάνε): Νομίζω φίλε πως καλά είμαστε από οδική συγκοινωνία, τόσο καλά που οι επόμενες επενδύσεις θα χρειαστούν σε 20-30 χρόνια (κι αν χρειαστούν). Υπό την προϋπόθεση βέβαια πως θα τελειώσει αυτός ο απίστευτος δρόμος Κόρινθος-Πάτρα, που 30 χρόνια φτιάνεται, κι ακόμα μια λουρίδα ανά κατεύθυνση έχει, και χωρίς διαχωριστικό.
Ξέρεις τι ξέχασες? Το τραίνο. Η χώρα μας έχει μείνει πίσω 100 χρόνια σ' αυτό (υπό την πίεση των συντεχνιών των φορτηγατζήδων και των λεωφορειούχων που επί 100 χρόνια είναι δικτυωμένοι με την εξουσία) και οι γραμμές που έχουμε είναι της εποχής που τις έφτιαξε ο Τρικούπης. Τελευταίο χαρακτηριστικό έγκλημα πάνω σ' αυτό το θέμα η Γέφυρα (Ρίο-Αντίρριο) που δεν πρόβλεψε σιδηροδρομική γραμμή πάνω της, ώστε για άλλα 100 χρόνια να μην μπορεί να πάει τραίνο στην Ήπειρο και το Αγρίνιο, και μείνουν χωρίς δουλειά οι φορτηγατζήδες της και τα ΚΤΕΛ της.
Τι λες, θα δαπανηθούν για επενδύσεις στη χώρα μας $6.667 ανά έτος ανά κάτοικο για τα επόμενα 15 χρόνια?
Εγώ λέω πως όχι.
Πιο καλά θα αποδώσουν αν πάνε για να δαπανηθούν στη Botzwana.